néptánc

A néptáncot, mint a szellemi népi kultúra részét, közösségi művészetnek tekintem. Pedagógusként mindig is fontos volt számomra, hogy tanítványaim az oktató-nevelő munka során művészeti perspektívát is kaphassanak. Szükséges ez ahhoz, hogy a néptáncban, mint mozgásformában egy művészeti önkifejezési eszközt is birtokoljanak/gyakoroljanak. Amikor például a sokszor, sokat emlegetett improvizációnak a mibenlétét keressük, éppenséggel a művészet, mint önkifejezési eszköz szellemi kérdéskörével is számot kell vetnünk.
Pedagógiai alapállásom, hogy a pedagógus nem autoriterszemély, sokkal inkább facilitátora tanítványai fejlődésének; legfőbb feladata a fejlődés lehetőségfeltételeinek megteremtése. Eszközöket és módszereket biztosítani tanítványai számára önmaguk és a világ megértéséhez.
Mottóm: Mindenki olyan világon dolgozik, amilyenben élni szeretne.
Tanulmányaim:
- Magyar Táncművészeti Egyetem – Tánctanár mesterképzés, néptánc szakirány (2024)
- Babes-Bolyai Tudományegyetem – Filozófiatörténet (2002)
- Babes-Bolyai Tudományegyetem – Hermeneutika és kultúra mesterszak(2003)
- Magyar Táncművészeti Egyetem – Táncos és próbavezető, néptánc szakirány (2022)
